Kvalitní fotografická prezentace je základem úspěšného prodeje
Kvalitní fotodokumentace pro prodej bytu nebo rodinného domu začíná homestagingem. Zkušený realitní makléř by měl mít vlastní základní vybavení pro homestaging (malý skládací stolek, skládací židle, přehozy, polštáře, několik umělých květin, atd.). Zkušený interierový fotograf je schopen s tímto základním vybavením vytvořit zajímavé fotografie i v nemovitosti, která je vyklizená. Prázdné pokoje totiž působí na fotografiích a při prohlídkách neutěšeně a nezajímavě.
Zkušený interierový fotograf je schopen s tímto základním vybavením vytvořit zajímavé fotografie i v nemovitosti, která je vyklizená. Prázdné pokoje totiž působí na fotografiích a při prohlídkách neutěšeně a nezajímavě.
Při vytváření fotografií pro prodej bytu nebo domu je důležité nezapomenout na fotografie okolí a výhledů z pokojů, aby zájemci o koupi při prohlídce nebyli překvapení např. výhledem do rušné silnice, která nebyla na fotografiích vidět. Při prodeji bytu fotíme i společné prostory.
Samostatnou disciplínou je fotografování zahrad u rodinných domů. Na zahradě není nutné dělat homestaging, ale je nutné zahradu uklidit, resp. některé věci odstranit z fotografovaného prostoru. Konkrétně se jedná o „zabijáky“ romantiky jako např. zmuchlané zahradní hadice, gumové holínky na terase, naplněné igelitové pytle, atd. To vše by mělo zůstat objektivu fotografa skryto. Při fotografování zahrad je důležité jasné slunečné počasí (hlavně na jaře a na podzim). I když prodáváme dům v pozdním podzimu, nemělo by chybět několik fotografií zahrady z letních měsíců, kdy je zahrada rozkvetlá a optimistická. Stále častější jsou dnes fotografie z dronu, na které si zájemci o koupi nemovitosti rychle zvykli pro jejich přehlednost.